Skif M1
Turistický autopřívěs Skif- M1 model 81062-01 z roku 1984
Skif je lehký kompaktní jednoosý přívěs, který je možno připojit k libovolnému osobnímu automobilu. Lze rozložit stanový domek v místech , která jsou vybavena potřebným zařízením k odpočinku a noclehu. Přívěs má stejný průchod terénem jako osobní automobil.
Přívěs je možno za dvě až tři minuty rozložit na obyvatelný stan, který má obytnou místnost se sedadly a pohovkou a ložnici. Na dlouhodobých stanovištích je možno plochu rozšířit o stanovou předsíň, která se spojí zipem ke stávajícímu stanu.
Autopřívěs má zavazadlový prostor pod sedadlem v přední části a představuje prostor o 0.5m3 pro převoz různé výstroje a vybavení. Výbava přívěsu není žádná, kromně vstupních schúdků a malého stolečku s židličkami. Stolek se použije buď venku spolu se židličkami, nebo slouží uvnitř přívěsu.
Teoreticky je to stejné jako stanování. Zásadní rozdíl je v tom že nespíte na zemi a kufr u auta můžete použít na bagáž. Všichni víme kolik zabral místa stan takovéhle velikosti v kufru auta, a kolik času zabrala stavba takovéhoto stanu. Samozřejmě se bavíme o stanech z dob totality. U skifa otevřete víko, dáte podpěry, a zevnitř zvednete složenou konstrukci jako pantograf u tramvaje, stanovina je na této konstrukci přichycená, takže jen zajístíte packy proti posunu zpět a máte rozloženo. Žádné kolíkování podlahy, miliony provázků atd.
Podvozek je velice jednoduchý, na každé straně je rameno s tlumičem a pružinou které je upevněno ke karoserii vleku. Tažná oj je upevněna ve vyztužených místech v přední části vleku a chycena na každé straně třemi šrouby. Když na každé straně dva šrouby demontujete a třetí povolíte, můžete tažnou oj sklopit a vozík postavíte na výšku do garáže na zimní období za auto. Vozík má k tomuto účelu vedle zadních světel gumové plochy na kterých vozík stojí. Je to velice praktická věc, z mého hlediska velice dobře vymyšlené.
Jízdní vlastnosti má velice dobré, i když malé kolečka většinou mají tendenci nepřiměřeně cestovat tak skif opravdu sedí za autem tak jak má.
Technická data :
Délka s ojí 2.900mm Výrobce : Permský strojír. závod SSSR
Délka přívěsu 2,000mm
Šířka 1.650mm
Výška 920mm
Pohotovostní váha 275kg
Užitečné zatížení 125kg
Celková povolená hmotnost 400kg
Max. zatížení na závěs 36.kg
Nejvyšší pov. Rychlost 80km
Pneumatiky 4,00 – 10
Ráfky dělený disk 2,45 - 10
Aktualizováno (Pátek, 01 Říjen 2010 14:31)