cc70

 

Výroba rostodivných vozíků měla v Čechách bohatou historii. Pomineme-li vozíky domácích konstrukcí,

které byly mnohdy poplatné spíše funkci a době ve které vznikaly, než nějaké kráse a eleganci (samozřejmě byly vyjímky mimořádně precizně vyvedené), potom mezi opravdové exoty na silnici patřily kromě vozíků PAV 100, i vozíky tovární – campingové. Jeden z nejpodivnějších bude pravděpodobně právě tento vozík s tajemným označením „Camping car – typ CC 70“ (ozačení lze rozkódovat jako Camping car a max. rychlost 70km/h). Tento vozík byl již z výroby předurčen splnit i nejtajnější fantazie českých rádoby cestovatelů.

Kromě konvenčního využití pro převoz břemen z paneláku na chatu je schopen posloužit , po sejmutí víka, jako loďka se kterou lze statečně křižovat Orlík. Pro příznivce adrenalinu je možné připojit motorek o výkonu 5PS (výrobce nedodává), pokud by to snad dobrodruhům nestačilo, lze loďku v zadní části vyztužit, připojit motor o výkonu až 25PS, takto upravený stroj umožňuje vodní lyžování. Po náležitém vykoupání lze loďku otočit dnem vzhůru na dodané stojiny a celý přívěs poslouží jako karavan pro menší rodinu. Variabilita interiéru je velká, v přívěsu lze spát, lze jej přestavět na jídelní variantu (vozík má i malý kuchyňský koutek). Víko se dá použít jako dětský bazén a dodávaný vnitřní stolek po nasazení prodloužení nožek i jako houpačka pro děti. Sečteno a podtrženo má víc funkcí než hodinky Jamese Bonda a jeho vlastník získá podle slov výrobce – Hotel na kolech.

 

Tento konkrétní vozík byl vyroben v roce 1970, výrobcem byly Kdyňské strojírny, Národní podnik Kdyně. Výrobní číslo stroje je 508. Vnější rozměry jsou 2655x1415x950mm. Kolečka mají pneumatiky 4,00x8 palců. Rozměry ložné plochy jsou 2100x1415x400mm, pohotovostní hmotnost činí 144kg, užitečná hmotnost 100kg (batožina, cement atd.) Podvozek je trubkový, vybaven dvěma tlumiči, typu Jawa 350 (kluzáky), v případě že by bylo potřeba zvýšit užitečnou hmotnost (nosnost), lze podvozek dovybavit dalšími dvěma tlumiči (jawa), lze potom předpokládat dvojnásobnou nosnost. Vozík má na tyto 2 tlumiče přípravu rámu.

           

 

                          

 

                                                                                                                                  autor článku: Miloš Vyskočil

                                                                                                                                         www.skoda100.cz